ECONOMISTA

Publicerad 2014-09-20 16:42:31 i Allmänt,

Medans jag ändå ligger här rastlös och ensam så passar jag på att öppna mig här. Har verkligen fått bekräftat att jag inte är ensamvarg utan tvärtom! Klättrar snart på väggarna men är för lat att röra mig utåt så skyller på mig själv :-) Min man däremot, han är duktig som är och jobbar en lördag. Någon som får in pengar till vårt konto. Skämt och sido 😘

Men på tal om pengar, de svåraste vi har att prata om och för vissa de hemligaste. Jag måste bara för min egen skull (min dagbok) ge mig och min man en stor guldstjärna. Vi flyttade hit till huvudstaden för snart 5 månader sen och har så gott som skött oss själva. Vi har drivet tillsammans. Jag har knappt haft lön under sommaren men vi ger och tar i vårat förhållande. Allt mitt är ditt. Vi vill leva ihop så vi lever vi ihop. Hade ett litet lån till familjen som var vårat mål att ha betalt till årsskiftet. Vi kan redan idag säga att vi är helt skuldfria! (Självklart inte till banken) och det känns så otroligt skönt i mitt samvete. Jag hatar lån/skulder och vill känna att jag har kämpat mig till det jag har idag. Så förutom den investering vi har i vårat boende så äger vi allt. Hoppas då så såklart på en vinst senare och den får vi behålla som då går till nästa boende. Precis som våran plan är. Så en high five till oss och vuxenpoängen 👍 De trodde ni inte om mig va? Pensionssparar gör jag också för den delen. Älskar att ha koll.

Gjorde precis klart min ekonomikoll för september och kan med gott samvete åka och handla en två rätters med min man när han dyker upp- trevlig lördag vänner och tänk på framtiden 😚🌸



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela