TANKAR & FUNDERINGAR

Publicerad 2014-04-08 17:19:01 i Allmänt,

Om en månad blir jag 21. Vad är det för ålder?

Tankar går vi alla runt med men just nu har jag så mycket i luften som jag vill få gjort. Finns även lika många tankar om när och var jag vill få "saker gjorda". Vissa skulle nu säga, sluta tänk så mycket du är bara 21 medans vissa förstår precis och känner samma sak. Tankar och funderingar helt enkelt vissa även "drömmar". Jag är en riktig dagdrömmare som kan leda till stress ibland men strunt i det nu.

Många av mina vänner står inte där jag står idag så vet att de tänker aja de kommer. Jag däremot är rastlös. Livet börjar få sin riktig men jag vill mera. Jag kommer bara skriva på nu så stanna här fall ni tycker de är flummigt. Jag känner en dragning mot något jag inte kan sätta fingret på riktigt. På jobbfronten känns allt kanon hittills fast där strävar jag såklart efter en fast anställning men förstår också att de tar sin tid. Även här har jag mina saker jag vill göra.. Nu. Så jag står där fast, klar. Träningen är totalt död som ni säkert märkt, börjar känna kli i fingrarna men kommer inte riktigt igång där med. Jag har ju mål? 

Efter mötet hos banken vill jag bara flytta och skapa mitt/vårt hem. Helt från start med mannen jag älskar mer än allt annat på denna gjord. De ända jag inte tvivlar eller har tankar om<3 Typiskt mig att ha bråttom. Tänker inte (förhoppningsvis) göra fel val på denna front utan tänka igenom men jag ser alltid för långt fram. När allt är klart. Istället för att se vägen dit? Samma med träning, samma med jobb. Ni ser saker slår mig bara jag skriver. Barn är något jag vill ha, inte idag men med Dennis och inom 2-3 år. Små längtar redan! (framåt igen..) Ja ni hör ju, tänk er mina dagar. Jag vill så mycket men känns som jag väntar, inte tar tag i saker eller bara är lat. Men sen säger jag varför ha bråttom? 

Tankar har alla och en sak jag också tänkt mycket på är hur öppen jag är här, börjar kännas läskigt men också skönt? Jag vet inte alls vad jag ville få ut av de här utan jag vill bara skriva ner mina tankar och funderingar idag 8 april. Kommer göra något åt de jag kan annars bara låta livet komma som de kommer. En sak jag lärt mig under detta år är tänk positivt. Eller okej håller på och lär mig fortfarande. Vad är era tankar just idag? 🌸


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela